Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
Офіційний сайт 
Барського ліцею №4 

Знання - наша сила. Ми разом - єдині! Крокуєм до успіху в дружній родині!

Єдина Країна! Единая Страна!
Мапа сайту
Наше опитування
Ви зайшли на наш сайт як:

Всего ответов: 257
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Виховна система школи


«Я – особистість. Я – громадянин. Я -  патріот України»
      Становлення української державності, інтеграція України в європейське і світове співтовариство, відмова від тоталітарних методів управління та побудова громадянського суспільства вимагають нових підходів до якості освіти. Тому мета сучасного освітнього процесу – не тільки сформувати в учнів необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й виховати громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя.
    Формування особистості українця ХХІ століття відбувається на засадах реалізації ціннісних орієнтирів, через призму тісної співпраці з батьками, школою (з її внутрішнім світом), громадським організаціями міста, випускниками школи.  Завдання школи – формувати соціально адаптовану, духовно-багату особистість, здатну до самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самореалізації, самовизначення, з почуттям власної гідності, яка вміє реалізовувати свій творчий потенціал.
 Маючи багаті історичні, літературні, мистецькі та освітні традиції подільського краю, педагоги  нашого закладу віддають перевагу національній системі освіти, пріоритетом якої є військово-патріотичне виховання.
    Виховна система школи – це спосіб організації життєдіяльності та виховання  всіх членів шкільного співтовариства, що становить цілісну і упорядковану сукупність взаємодіючих компонентів і сприяє розвитку особистості та колективу.  Виховна система охоплює весь педагогічний процес, інтегрує учбові заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність та спілкування.
Концептуальна ідея виховної системи школи полягає у вихованні національно-свідомої особистості, громадянина, патріота України.
Принципи виховної системи школи:
І.Єдність національного і загально-людського
  • дотримання традицій,звичаїв, обрядів рідного народу;
  • повага до державних символів держави, Конституції, законодавства України, формування високої мовної культури;
  • любов до батьківського дому;
  • повага до старших піклування про них;
  • відповідальність перед суспільством за свою поведінку;
  • правова свідомість та самосвідомість, виконання громадянських обов’язків та правових норм.
ІІ. Демократизація виховання
  • розвиток різноманітних сфер співробітництва, встановлення довіри між педагогічним, батьківським та учнівськими колективами;
  • повага до суверенітету особистості дитини, розуміння її запитів та інтересів.
ІІІ. Гуманізація виховання
  • Створення умов для вияву обдарованості і талантів дітей;
  • Формування гуманної, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної особистості.
VІ.Безперервність і наступність
  • Перетворення виховання у процес, що триває упродовж всього життя людини;
  • Нероздільність навчання і виховання.
V. Диференціація та індивідуалізація виховного процесу
           – врахування у виховній роботі рівнів фізичного, психічного, соціального, духовного, інтелектуального розвитку школярів;
  • стимулювання активності, розкриття творчої індивідуальності кожного.
  • Шляхи реалізації виховних завдань виховної системи школи:
  • інформаційно-методичне забезпечення виховного процесу;
  • організація та результативність позакласної виховної роботи;
  • організація управління виховним процесом;
  • організація роботи учнівського самоврядування;
  • співпраця з батьками учнів.
Очікувана результативність моделі виховної системи школи:
  • національна свідома особистість громадянина – патріота України;
  • знання історії, культури, традицій свого народу й країни;
  • громадянська й національна свідомість;
  • бережливе ставлення до традицій, звичаїв та обрядів рідного краю
  • знання історичного минулого української нації;
  • виховання гордості за своїх земляків, славетних уродженців міста;
  • усвідомлення відповідальності перед державою та народом;
  • готовність до самореалізації й самостійного життя.
 
Колектив нашого закладу вже не один рік працює над створенням системи виховної роботи. Створюючи виховну систему, ми не прагнемо «обійняти неосяжне». Ми, точно розрахувавши всі свої шанси, врахувавши свої сили й можливості, будуємо систему на тому, що добре вдається, що дозволяє реалізувати можливості класних колективів.
Наш навчальний заклад є опорним в районі з військово-патріотичного виховання. Саме тому основним завданням школи є виховання свідомого громадянина-патріота, який досконало знає і поважає історичне минуле свого народу, здатного розбудовувати суверенну державу, захищати її, творити себе і своє життя.
         Учнівський колектив навчального закладу (початкова і основна школа) становлять учнівське об’єднання «Школярія», де кожен клас обрав свій напрямок роботи та свою тему виховної системи. Уже на цьому етапі розвитку і виховання учні усвідомлюють весь спектр прав і обов’язків, вони вважають себе повноправними громадянами країни. І нарешті старшокласники – їх об’єднання має назву таку ж, як і шкільне самоврядування – Президетська республіка, керівництво якою здійснюється Президентом шкільної Республіки.
         Усі учнівські колективи об’єднані в одну єдину виховну систему під загальною назвою  «Я – особистість. Я – громадянин. Я -  патріот України», враховуючи реалії сьогодення, саме зараз як ніколи ця тема є нагальною і актуальною, вона охоплює всі сфери шкільного життя, весь навчально-виховний процес, де в центрі стоїть особистість учня з його інтелектуальним, фізичним і творчим потенціалом.
         Працюючи над створенням виховної системи, ми керуємось нормативно -правовою базою з питань виховної роботи  Конвенцією з прав дитини, Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ, Концепцією національно-патріотичного виховання учнів та учнівської молоді У закладі розроблено Статут, правила для учнів, працює правовий учнівський та батьківський всеобучі – усе це є основою, фундаментом навчально-виховного процесу.
         Керівництво навчально-виховним процесом забезпечує адміністрація школи, загальношкільний батьківський комітет, шкільне самоврядування, громадські організації та служби, з якими співпрацює заклад.
          У виховному процесі задіяні також батьки, вчителі-предметники,  класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог, педагог-організатор, бібліотекар, керівники гуртків,  спортивних секцій, факультативів.
         Отже, мета роботи усіх учасників навчально-виховного процесу спрямована на виховання дитини-особистості, дитини – громадянина, дитини – патріота, а сама система виховної роботи нашої школи – це організований спосіб життя загальношкільного учнівського колективу, педагогічного колективу з певними законами, традиціями, з чітко окресленою структурою прав та обов’язків, всі сторони якої підлягають певним цілям і забезпечують в процесі свого функціонування досягнення заданого результату. Тобто це і є – оптимальний простір для життєтворчості особистості
         Для створення простору для життєтворчості дитини ми працюємо в різних напрямках. Поряд із усіма виховними напрямками роботи,  пріоритетним все ж таки залишається національно-патріотичний  напрямок.
         Задля прищеплення поваги і шанування української культури, рідної мови, вивчення народних українських традицій, звичаїв запроваджуються виховні та позакласні заходи. Усі вони спрямовані на відзначення визначних подій в нашій державі. Традиційно в школі проводяться Шевченківські дні, тижні української мови та літератури, родинні свята; сприяють вихованню патріотизму: тематичні уроки, години спілкування, засідання круглих столів, присвячені Дню Соборності, Дню пам’яті героїв Крут, Пам’яті Героїв Небесної Сотні; пам’яті жертв Голодомору, уроки мужності, зустрічі з воїнами-інтернаціоналістами, учасниками АТО. Учні школи є активними учасниками
акції «Ветеран живе поруч», працюють волонтерські загони «Юні волонтери» «Поклик». Уже вкотре у школі проводиться конкурс української народної пісні серед учнів 5-10 класів. Екскурсії до військового комісаріату, шляхами рідного краю, України розширюють кругозір учнів, збагачують їх знаннями про історію держави.
         У школі працює гурток військово-патріотичного спрямування:  «Джура», в якому займаються учні 8-х класів. Вихованці гуртка були неодноразовими переможцями міських та обласних спортивних змагань. На заняттях гуртка учні мають змогу поліпшувати свою фізичну підготовку, швидкість, спритність та координацію рухів.
         Як відомо, добре налагоджена робота з батьками – це запорука успішного виховання майбутніх громадян і патріотів країни. Саме родина має величезний вплив на дитину. Діти мають знати свої коріння, традиції та звичаї своєї сім’ї, бо без родини немає і простору для формування дитячої особистості.
       Правовому  вихованню у закладі приділяється велика увага. Створена дієва система правового виховання,  адміністрація приділяє значну увагу правовій освіті вчителів, учнів, батьків, створює в школі умови для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів навчально-виховної та позашкільної діяльності, сприяє інтелектуальному, морально-етичному розвитку, стимулює школярів до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації.
Системне і безперервне поширення правових знань здійснюється через  традиційні заходи, такі як: тижні та місячники правових знань, здорового способу життя, роботу батьківського всеобучу, засідання Ради школи.
        Однією з умов успішної реалізації виховної системи школи є безпосередня участь органів учнівського самоврядування в діяльності виховної системи школи.
Оскільки, наш час потребує лідерів нової формації  – людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, саме тому у школі створено організацію учнівського самоврядування «Президентська республіка». Учнівське самоврядування – добровільна організація учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами, які належать до їхньої компетенції та в інтересах учнів навчального закладу.
Активні діти вчаться бути організаторами, лідерами, які можуть вести за собою колектив. Вони прагнуть бути відповідальними, толерантними, незалежними та креативними...
      Психологічний супровід. Головною метою психологічної служби школи є максимальне сприяння розвиткові здібностей учнів з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей, нахилів, задатків, спрямованих на підготовку підлітків до життя. В основі роботи соціально психологічної служби є три напрямки роботи: робота з учнями, вчителями та батьками.
Слід зазначити, що соціально-психологічна служба разом із класними керівниками тримає в полі зору весь виховний простір учнів. Психологічний супровід реалізації моделі виховної системи передбачає:
•виявлення та становлення індивідуальних особливостей школярів;
•вплив виховного простору на розвиток, саморозвиток і самореалізацію особистості учня;
•ціннісне ставлення до суспільства і держави, природи і самої себе тощо.
    Превентивне виховання. Учителі-предметники та класні керівники приділяють велику увагу охороні здоров’я дітей, прищеплюють навички здорового способу життя. Ми тісно співпрацюємо з лікарями місцевого медичного закладу, за участі яких проводяться бесіди, лекції з учнями школи.
Педагогічним колективом розроблена програма побудови виховної системи школи ««Я – особистість. Я – громадянин. Я -  патріот України»»,  яка включає в себе:   
 1 етап - проектний (2014-2015;)
 2 етап - практичний (2015-2017;)  Зараз ми знаходимось на цьому етапі.
 3 етап - узагальнюючий (2017-2018)
Програмою передбачається розширення в учнів кола знань з історії України, її традицій, формування почуття патріотизму, гордості за свою Вітчизну, правової свідомості та громадянської відповідальності.
            Одним із розділів програми є розділ, присвячений екологічній культурі та громадянсько-патріотичному й екскурсійно-туристичному напрямку як невід’ємним частинам виховання всебічно розвиненої особистості.
         Художньо-естетичний напрямок виховання спрямований на виховання національно – свідомої, духовно багатої, зорієнтованої на творчу діяльність особистості.
З цією метою у школи працюють гуртки: «Хоровий» керівник Лоян В.М., «Денс-стиль» керівник Назарова Л.П.
Крім того, учні усіх класів активні, творчі, вони беруть участь практично в усіх позашкільних конкурсах, мають призові місця.
Дуже  хотілось  би,  щоб дитина  у  школі  не  готувалася  до  життя,  а  жила  і тому  наш педагогічний  колектив вибудовує  виховний  простір  так,  що  він  сприяє  гармонізації  відносин  між  дітьми  і  вчителями,  школою і родиною.
         Саме тому педагоги працюють  над створенням життєтворчого простору, в  якому виховна система охоплює весь педагогічний  процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність соціального, природного, предметно-естетичного, виховного середовища, яке безперервно розширюється.
Сфера виховання є відкритою для пошуку альтернативних способів виховання. Тому дуже б хотілось, аби ми, радіючи успіхам своїх колективів і замислюючись над певними невдачами, відшукали відповідь на запитання «У чому полягає сутність виховної системи сучасної школи?» Тільки тоді можна розраховувати на те, що виховна система закладу, створений виховний простір стануть істотним фактором особистісного розвитку школярів. А мудрі слова В.О. Сухомлинського звучать як порада освітянам: «У дитинстві закладається людський корінь. Жодної людської рисочки природа не відшліфовує – вона закладає, а відшліфовувати нам – батькам, педагогам, суспільству».
 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • наш банер